Pajek: vsestranski in nepogrešljiv pri zahtevnih terenskih delih
Eden najbolj zaposlenih strojev našega voznega parka je bager pajek. Sprva nam je služil predvsem pri urejanju težko dostopnih hudourniških grap na Krvavcu, kjer se je izkazalo, da zanj ni ovir, če ga le upravlja vešč strojnik. Nepogrešljiv pa je bil tudi pri odstranjevanju posledic letošnjih poplav.
V osnovi je pajek neke vrste hodeči bager z robustno jekleno konstrukcijo in prilagodljivim podvozjem: vsako »tačko« oziroma nogo je možno nastavljati posamezno, kar omogoča maksimalen in stabilen oprijem. Čeprav se pajek premika izključno s pomočjo prve roke in koles na zadnji nogi, mu niti strmo pobočje niti hudourniška grapa ne predstavljata težave. Dejstvo pa je, da nam brez usposobljenega upravljavca z dovolj tehničnega znanja, poguma in iznajdljivosti ne bi prav dosti koristil.
V primerjavi z bagrom ima pajek bistveno več hidravlike in funkcij za upravljanje, ki jih je možno kombinirati na vrsto načinov. Kljub temu, da je bil naš strojnik že pred nabavo pajka vsestransko izurjen, je za upravljanje pajka prestal dodatno usposabljanje. Tako na vsakem terenu in v vsaki situaciji zna maksimalno izkoristiti njegove zmogljivosti. Predvsem pa je pomembno vnaprejšnje predvidevanje situacij, premišljeno upravljanje in malce poguma.
Nepogrešljiv za dostop in delo na zahtevnih terenih
Hudourniške grape na Krvavcu, kjer smo lani postavili 16 protierozijskih vodnih pregrad, so izjemno težko dostopne, strme in težavne za delo. Že samo stati na takšnem terenu je bil poseben napor. A ne za našega pajka, ki je lahko preplezal grape na dolgem in počez.
Meje njegovih zmogljivosti smo nato preizkušali še nad železniško progo v Soteski, kjer smo z njim očistili pregrade po obilnem avgustovskem deževju in odstranili nevaren skalni previs na robu prepada. Na takšnih strminah upravljavca in stroj še dodatno zavarujejo najmanj trije delavci z jeklenico in samostojnim hidravličnim vitlom.
Tudi drugod, kjer so pustošile letošnje poplave, je bil pajek nepogrešljiv pri odstranjevanju nanošenega materiala. Tako smo denimo čistili grape nad cesto Poljana-Mežica na Koroškem in hudourniško pregrado v Polhovem Gradcu.
Da ima pajek dovolj moči za dvig težjih bremen, pa smo preizkusili pri obnovi električnega omrežja: 3-tonske armirano betonske drogove je pajek dvignil z lahkoto.
Prilagojen za vrtalna dela
Specifika Kaskaderja je, da vsak stroj prilagodi svojim potrebam. Tako ni nič nenavadnega, če na pajek montiramo tudi vrtalno garnituro in se z njim odpravimo na terene, kjer je potrebno izvrtati vrtine za vstavitev geotehničnih sider.
Objavljeno: 1. 9. 2023