Viseča brv pri Solkanu je odprta

Pohodniki in kolesarji so se oktobra razveselili odprtja dolgo pričakovane viseče brvi čez Sočo. Brv, ki je s 120 metri najdaljša viseča brv v Sloveniji, je ekipa Kaskaderja montirala ob koncu leta 2020.

Viseča brv čez Sočo v Solkanu je bila z vidika načrtovanja in izvedbe velik izziv, za opazovalca pa prava paša za oči. Pri montaži so bile nepogrešljive dolgoletne izkušnje, vrhunsko usposobljena ekipa in specialna oprema. Opazovati in sodelovati pri nastajanju tega zahtevnega objekta je bil za ekipo Kaskaderja pravi privilegij, nekaj prizorov montaže pa smo uspeli ujeti tudi v objektiv.

14,5-metrska nosilna pilona na obeh straneh reke smo montirali avgusta 2020. Za postavitev mostne konstrukcije smo nato montirali začasno tovorno žičnico nosilnosti 3000 kilogramov z 20-metrsko podporo na levem bregu. V začetku oktobra 2020 smo montirali glavni, 5-tonski nosilni jeklenici, ki lahko nosita do 1042 ton.

Nosilni pilon

Ob koncu oktobra se je že izrisala končna podoba brvi, ki se razpenja 22 metrov nad reko Sočo. Sledila je montaža pohodne površine v širini treh metrov, ograje in zaključnih detajlov.

Zaradi neugodne geologije, ki je po montaži brvi zahtevala še ponovno večkratno projektiranje dostopnih poti, se je zaključek projekta zavlekel v leto 2022. Od 14. oktobra dalje pa je viseča brv tudi uradno odprta.

Najdaljša jeklena viseča brv pri nas

Montaža visečega mostu

100-tonska in 120 metrov dolga mostna konstrukcija v Solkanu je ena od treh čez reko Sočo. Je velikega pomena za naš prostor, saj povezuje kolesarske poti od Posočja do Krasa, izboljšuje varnost in s svojo veličino privablja številne turiste.

Montažo je Kaskader izvajal kot podizvajalec podjetja Kolektor CPG. Celoten projekt Soča Isonzo, v okviru katerega je Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje (EZTS GO) gradilo brv v Solkanu, pa je bil sofinanciran iz programa Interreg Slovenija Italija 2014-2020.

Potek montažnih del si lahko ogledate tudi v spodnjem videoposnetku.

Objavljeno: 27. 10. 2022