Zavarovanje ceste pod previsom med Kobaridom in Trnovim

Na odseku med Kobaridom in Trnovim, kjer se cesta drži strmih sten enega najbolj slikovitih, a zahtevnih predelov Posočja, smo v letih 2024 in 2025 izvedli obsežen projekt zaščite brežin. Gre za območje, ki je vsakodnevno izpostavljeno padajočemu kamenju, naša dela pa so potekala vzporedno z razširitvijo ceste in izboljšanjem prometne varnosti.
Stabilizacija terena z visoko natezno mrežo
Naš prvi izziv so bile posamezne več deset kubične »problematične« skale – ogromni skalni bloki visoko v pobočju, ki so bili zaradi razpok nestabilni in potencialno smrtonosni, če bi se kadarkoli sprožili.
Za stabilizacijo smo uporabili 10 metrov dolga jeklena sidra s premerom 40 mm, ki so dobesedno »privezala« skalo na podlago. Okoli nje smo nato namestili visoko natezno mrežo in dodali mrežo iz jeklenic – pajkovo mrežo, kot ji pravimo – ki skupaj delujeta kot nekakšen varnostni pas za skalo.
Podajno lovilni sistemi – zadnja linija obrambe
Tik pod temi skalami, pa tudi na vrhu vkopne brežine nad cesto, smo postavili podajno lovilne sisteme energetskega razreda 2.000 kJ. Ti sistemi so namenjeni zaustavitvi skal, če bi se kljub vsem ukrepom katera vseeno odluščila in zdrsnila proti cesti.
Gre za jeklene mrežne strukture, razpete med stebre in vpete v tla, ki so zasnovane tako, da ublažijo in ustavijo padec skal tudi pri visoki hitrosti. Pri tem ne gre samo za tehnično rešitev, ampak za konkretno varnostno zaščito ljudi in infrastrukture.
Navpično zemljato in kamnito brežino med podajno lovilnimi sistemi in cesto smo dodatno stabilizirali z visoko nateznimi mrežami, ki smo jih sidrali v podlago. Pri utrjevanju brežine smo uporabili visoko zmogljiv TECCO sistem, zasnovan za stabilizacijo skalnatih terenov. Gre za mrežo iz visoko natezne jeklene žice, ki kljubuje izjemnim obremenitvam in se prilagaja zahtevnim oblikam terena.
Objavljeno: 24.04.2025